zondag 1 december 2013

Eindelijk!

Ik ben er terug!!!! Echt, het is de hoogste tijd voor mij om deze blog nieuw leven in te blazen!!
Niet dat ik stil heb gezeten hoor...neen neen, dat zeker niet!!
Misschien moet ik beginnen met een (ferme) update...want tussen de laatste post en nu is er toch heel wat gebeurd!!
Mijn kids bijvoorbeeld...Daan, mijn toen nog kleuter, zit ondertussen in het 2de leerjaar en wordt volgens mij de vlaamse Sheldon Cooper (voor mensen die the Big Bang theory kennen...)
Fientje, mijn meisje, amuseert zich ondertussen ferm in het derde kleuter, leerde zichzelf lezen en behaalde vorige week haar eerste zwembrevetje!!!
En Cas... mijn eeuwige pretmaker denk ik...echt, volgens mij moet iedereen een beetje zoals hij zijn, je nergens iets van aantrekken en gewoon je ding doen!!! Tis een echte durfal gebleken ook, want mijn kleinste ventje fietst al met gemak van voor zijn derde verjaardag, staat zonder problemen op zijn hoofd en/of handen én klimt zonder aarzelen de hoogste klimtoren in!!
Maar hoe is het u dan verlopen??? hoor ik je denken...
Wel, stil heb ik alvast niet gezeten, het bewijs hiervan kan je vinden op mijn facebookpagina ...Er zijn dus heel veel boekentasjes vanonder mijn machine gerold. en sinds deze zomer rolden ze niet enkel vanonder die van mij...maar misschien ook al vanonder die van jullie???
Een ferme polsblessure kwam hier helaas ook al geregeld roet in het eten gooien, waardoor ik niet steeds kon/kan doorwerken zoals ik zou willen...na een operatie in februari heb ik eigenlijk non stop pijn gehad, vreemd zou je dan toch denken, want ik koesterde veel hoop om misschien pijnvrij te kunnen zijn!!
Door deze blessure en de daarbij horende pijn ben ik natuurlijk gaan nadenken over de toekomst van mijn labeltje, want hoe kon ik nu boekentassen à volonté maken, als ik om de haverklap moest stoppen met doorwerken??? En toen bedacht ik me, dat er ook heeeeeeeel veeeeeeeel creatievelingen onder jullie zitten, dus was het tijd voor een nieuw hoofdstuk in het mamanessa verhaal : Workshops!
En wat blijkt??? Jullie willen allemaal jullie koters met een zelfgemaakte boekentas naar de klas sturen!! En geloof me, ik zag ondertussen al echte pareltjes passeren...
Maaaaaaaar, als ik dan toch een facebookpagina en webshop heb...wat moet ik dan met deze blog???
Wel, eigenlijk miste ik een plaatsje om gewone alledaagse dingetjes van me af te schrijven, of een plaatsje waar ik kon laten zien wat ik maakte voor mezelf, kids, familie, vrienden...
Dus...volgen jullie verder mee??? Door een (zoveelste) crash van de externe harde schijf heb ik momenteel niet veel foto's om te showen, maar vrijdag kocht ik mezelf een vervroegd kerstkado en daaruit maakte ik onmiddellijk een eerste leuk kadootje voor de jarige schoonzus!! Het boek zelf vind ik superleuk, overzichtelijk en erg duidelijk, een aanrader dus!

buitenstof petit pan uit mijnen voorraad, gecombineerd met rode gabardine
 
En eerder deze week maakte ik nog maar eens een Charlie, naar het zonen09 patroon...deze was een maatje 116 voor een leuke jongen die 4 werd, maar voor mijn oudste kan ik helaas geen meer maken, want deze lijkt uit zijn 134 te groeien...dus pleahease Mamasha...wil je dit patroont aub in grotere maten uitbrengen???
het stofje is er eentje van Znok
binnenin gebruikte ik gele badstof van Koekepeertje
ook de boordstof vond ik bij Koekepeertje

Ondertussen ben ik alvast begonnen met nadenken over leuke eindejaarskadootjes en dito outfits...benieuwd naar het resultaat???

1 opmerking: