maandag 13 januari 2014

Een manteltje voor als het toch nog frisser zou worden!

Fien draagt het liefst haar manteltje als we de deur uit gaan. Ze heeft voor de frisse dagen nochthans een (dure) jas van smafolk. Je weet wel, zo een sportief skijasje precies. Maar steevast pikt madam dus haar manteltje van de kapstok!!
Nu is dat specifieke manteltje wel niet van de warmste eigenlijk, dus ik vrees dat mocht de winter plotseling ons landje veroveren het kind wel eens koud zou kunnen hebben...
Dus besloot ik gisteren toch nog een manteltje voor het kind te maken, dat een tikkeltje warmer is dan haar huidige exemplaar!
Ik rommelde eventjes in mijn patronenvoorraad en besloot om haar de double breasted coat van Dear my kids te maken.
In eerste instantie omdat het een erg schoon modelleke is en ten tweede omdat het patroontje (helaas) maar tot maat 6 jaar gaat...laatste keer dit manteltje dus!
De buitenstof is een supervondst uit de koopjeshoek van ikea: enkele zetelhoezen dus!!
Voering is langharige rode fleece.
En al zeg ik het zelf: wat een heerlijke combinatie!!!!
Kijk en oordeel zelf...




1 opmerking:

  1. Heel mooi!!! Patroontje is echt wel de max. Spijtig dat het niet voor jongens kan of m'n zoontje had er ook eentje gekregen :-).

    BeantwoordenVerwijderen