woensdag 21 mei 2014

ik naai veel...

Heel veel zelfs!

Maar...ik vergeet ook veel (heel veel zelfs...) foto's te nemen van mijn creaties...
Dus echte foto's van poserende kinderen, die heb ik niet zo veel meer...ik denk dat ze het poseren ook wat beu zijn want ze moesten dit nogal vaak doen, toen ik ook mijn creaties verkocht.
Maar goed, nu zijn het dus meestal zo van die "hé wacht eens, mama wil snel een foto nemen" waarbij je dus als resultaat raar gepositioneerde foto's krijgt...


Mijn kleinste model draagt hier een Jakob "shortje"...een (al zeg ik het zelf) zeer geslaagde versie waar er hier binnenkort nog enkele vanonder mijn machine zullen rollen!!
Het stofje is een tafelkleedje uit zeeman, de knoop vond ik zowaar eens in mijn gigantische verzameling van geadopteerde knoopjes!

MAAR! Heel af en toe zit je dan met je kind op de juiste locatie in de juiste creatie...en dan krijg je dit:



zeggen om welk patroon het hier gaat hoeft volgens mij niet meer...het is inderdaad het alom bekende Jackie manteltje, gemaakt in een roze stofje uit "in den beer" en de perfecte passende knoopjes en paspel vond ik dan weer bij de soldeur in Kortrijk

En nu...nu moet ik noodgedwongen overlockprojectjes zoeken, want dit weekend sneuvelde mijn o zo geliefde janomeke...deze moet dus eerst binnen bij de hersteller en in afwachting tot deze weer tiptop in orde is, smijten we ons in den tricot!!! Zo maakte ik gisteren alvast een slaapkleedje met korte mouwtjes voor de dochter en een zomerpyjama voor de oudste zoon...

1 opmerking: