zaterdag 8 augustus 2015

De zoveelste ronde...

Ik weet het, ik ben niet 's werelds meest consequente blogger...alweer bijna een jaar tussen deze en mijn vorige post...
Maar ik denk dat het me nu zal lukken! Ik heb zowaar een app gevonden, waarmee ik mijn blog up to date kan houden via den iPad...want sinds dat beestje hier zijn intrede deed, ging de laptop steeds minder open...en nu dient deze eigenlijk enkel nog om een pdf patroon uit te printen...( of voor de man des huizes die wel nog fan is van dat zwarte ding...) 
Dus, bij deze: hopelijk (terug) een eerste post van nog vele andere!!
Ik deed vandaag nog eens van tasjes maken en daagde mezelf nog eens uit door met Nepleer aan de slag te gaan!
Ik deed lang geleden al eens een poging, maar die was zo een danige flop, dat ik alle leer en aanverwanten verbande uit mijn stoffencollectie...tot ik de laatste tijd zo af en toe een handgemaakte tas in (nep)leer op het web zag passeren...
Ik vatte de koe bij de horens, kocht 2 lappen via een facebookgroepje, dacht na over een patroon...en ik ging aan de slag!
Het is de tas met verzonken rits uit zo geknipt 1 geworden, met enkele aanpassingen van mijn hand:
Ik voegde een voorzakje toe, verplaatste het lint wat, zodat de bovenste flap neervalt en voorzag binnenin ook een zakje...
Al zeg ik het zelf: ze is best mooi geworden! Ik weet nu al welke tas mijn zwarte outfits zal afmaken dit najaar!
                                                   Patroon: tas met verzonden rits zo geknipt1
                                                   Nepleer: via stofdestofkes op Facebook
                                                   Driehoekjesstof: kwantum

1 opmerking: